De voorbereidingen

Paspoort, ticket, zo'n 33 vaccinaties,nu alleen nog mijn visum en ik ben klaar om te gaan! Alzo langals ik mij kan herinneren heb ik de droom om naar Afrika te gaan. 'Om wat voorandere mensen te betekenen'. Nu ik voorlopig klaar ben met studeren gaat het er dan echt van komen!

Op 4 maart 2011 vertrek ik voor vier maanden naarKenia. Samen met Anne stap ikop 4 maart rond 20.40 in het vliegtuig, op weg naar het grote avontuur. Wij zullen een tussenlanding maken in Nairobi, om een uur later weer te vertrekken richting Mombasa. Hier worden wij opgewacht door Peter, de contactpersoon van Doingoood.

Doingoood is de organisatie waar Anne en ik 12 weken vrijwilligerswerk gaan doen. De eerste 6 weken verblijven wij bij APDK. Een rehabilitatiecentrum voor gehandicapte kinderen. Deze kinderen komen daar voor operaties en herstel. Onze functie hier zal het verzorgen van de kinderen zijn, maar ook het verzorgen van enig plezier. De Kenianen zijn namelijk enkel van de primaire zorg, waardoor deze kinderen vaak dagenlang in hun bedje liggen. Anne en ik zullen daarom gaan kijken naar verschillende manieren waarop wij deze kinderen ook wat plezier kunnen bezorgen tijdens hun herstel.

De laatste 6 weken gaan Anne en ik naar Mombasa Childerens Home, een weeshuis van het Leger des Heils. Dit weeshuis is een nieuw project van Doingoood en Anne en ik zullen één van de eerste vrijwilligers zijn. In dit weeshuis zullen wij ons bezig houden met de dagelijkse routine. Daarnaast zullen Anne en ik ook gaan kijken naar mogelijkheden voor leuke activiteiten of andere dingen waar het weeshuis en de kinderen behoefte aan hebben.

Op woensdag 1 juni komt Mike aan in Mombasa. Het plan is om met zijn tweeen rond te reizen in Kenia. Voor die tijd zal ik gaan kijken naar mooie plekjes en uitstapjes die wij samen kunnen maken. 25 juni gaan wij samen weer richting Nederland. Rond 15.50 zullen wij aankomen op Schiphol.

Via deze site kan ik iedereen op de hoogte houden van al mijn belevingen en verhalen. Ik zal proberen om regelmatig iets te schrijven!

En jullie kunnen ook helpen!! Om bij de organisatie te kunnen werken moet ik ook het één en ander betalen. Een deel van dit geld gaat naar het gastgezin waarin ik verblijf, het andere deel gaat naar de projecten. Daarom verkoop ik mijn dagen die ik in Kenia verblijf. Voor slechts 25 euro kun je bij mij een dag kopen. Als ik weer terug ben in Nederland ontvang je dan van mij een foto met een verslag van wat ik die dag heb kunnen doen. Dus als jij ook wilt helpen, bekijk dan mijn flyer en neem contact met mij op!

Groetjes, Arianne

Reacties

Reacties

Marjolein

He Ar,
Ik moet nu al bijna huilen als ik je verhaal zo lees en bedenk dat je 4 maanden!!! weg gaat.
Wat zal ik je gaan missen, maar wat zul jij daar een mooie tijd tegemoed gaan.
Ik wens je natuurlijk heel veel succes en plezier.
Ik ga er nu gewoon nog even niet aan denken.

Dikke kus Mar

pap

Hoi meisje van me, je maakt wel wat moois van je weblog. Het ziet er goed uit en zo kan iedereen je mooi volgen. Nog wat meer sponsors zoeken die één of meer dagen willen kopen en kunt in Kenia nog wat leuke dingen aanschaffen voor de kinderen daar. Het zal wel raar zijn om juist op me verjaardag afscheid van je te moeten nemen. Succes verder met de voorbereidingen. Kus pap

Mama

Lieve Arri,
Het begint er nu toch wel echt op te lijken.
Je vertrek komt steeds dichterbij. Je laat weinig aan het toeval over zo druk ben je om alles goed voor te bereiden. Wat is het leuk dat zoveel mensen je sponsor willen zijn. En wat is het leuk om ook jouw voorbereidingen al te kunnen lezen. Zo zijn we van begin af aan betrokken bij wat je gaat doen.
Succes nog even en hopenlijk wil de dame van de ambassade je in januari wel ontvangen, of vindt ze het dan nog steeds "to early"?
Dikke knuf Mama

bart

he

ten eerste je kent me niet.
en alle respect dat je helemaal daar naar toe gaat om te helpen.
in mijn vrienden kring gaan er ook heel wat mensen weg ( zijn al weg )
om vervolgens naar verwegistan... te gaan helpen maar heb eigelijk nooit kunnen vragen WAAROM
mag ik die vraag aan jou stellen (A)

groetjes bart

Malenka

Lieve Arianne, wat vind ik het geweldig dat je dit gaat doen. Ik ben nu al trots op je maar ik vind het tegelijkertijd ook best spannend voor je. Je zal veel ervaring op doen en ik kijk er naar uit om naar je verhalen straks te luisteren. Maak je wel een foto van een giraffe voor mij. Mooi hoor deze site zodat we je kunnen volgen. Veel liefs van Malenka

Bolle (je zusje)

Hee lieve lelijkert,
Pff mar zei het ook al.. Na al die reacties gelezen te hebben en jouw verhaal zit ik vol te janken hier in 'T hok op Ameland. Je hoort mij dan ook niet vaak wat zeggen over al je plannen. Hoe moet dat nou zeg me achtiende verjaardag zonder me zus. 4 hele lange maanden zonder me zus. En ga zo nog maar even door. Maar goed even to the point. Ik weet heel goed dat je dit al heel lang wilt, je bent nu afgestudeerd dus wat let je. Naja nu.. Het is alweer een half jaar terug dat we zo'n geweldig slaag feest hadden gegeven =D ik weet zeker dat je daar heel veel lieve kindjes gelukkig en blij zult maken. En ook de mensen daar om heen natuurlijk. Ik wens je nog heel veel succes met de verdere voorbereidingen en dat je maar lekker veel dagen mag verkopen !
Dikke kus Marloes. En ik hou van je zus ! (L)

Melliej!

Lieve Arriej!
ik vind het echt super dat je je droom nu waar gaat maken, al vind ik het niet zo leuk dat we elkaar 4maanden niet gaan zien.
Maar ik ga je zeker volgen en zal je ook op de hoogte houden hoe het hier allemaal gaat;)

Succes met de voorbereidingen voor je reis.

heel veel lief en kusjes!
je vriendinnetje Melliej

Joost (van de epubs!)

Nou meid, dat ziet er allemaal heel goed uit. Ik heb echt het idee dat het aan de voorbereidingen niet zal liggen. Nu heb je nog wel even te gaan maar voor een reis als die jij gaat maken kan je niet voorbereid genoeg zijn. Ik wens je heel veel succes maar vooral ook veel plezier bij jouw avontuur. Aan leesvoer zal het je in ieder geval niet ontbreken. Mocht jou nog een titel of schrijver te binnen schieten dan hoor ik dat graag van je.
Hug Joost

Carola

Lieve Arri,
Zo ik ben jaloers op je! Maar wat gun ik je het ook. Een heel avontuur, spannend maar o zo mooi. Super dat we je belevenissen kunnen volgen dan ben je toch heel dichtbij. Liefs Carola en co

Dinja

Hoi Arianne, ik reis met je mee hoor. Hierbij het email adres van Sammy voor evt. excursie met Mike.
www.gerenuksafari.com je kun alles zo regelen als je het zelf wil. liefs Dinja

Ineke

Hoi Arri,

Spannend hoor, zo'n onderneming! Leuk dat je een weblog bijhoudt. We zullen je volgen.
We willen je graag sponseren, maar ik wil graag van je weten hoe dat in z'n werk gaat.

Liefs, Ineke

Hannie Been

lieve Arianne,wat een leuke reisblog en ik ben echt van plan met je mee te reizen.Ik wens je enorm veel succes en plezier en hoop van harte dat je droom ook echt die droom wordt die je voor ogen hebt.
Ik vind het overigens fantastisch wat je gaat doen.Je bent een dappere meid,dikke kus Hannie

Corrie de Vries

Hoi Arianne,Wat een voorbereiding allemaal en spannend, Wij vinden het een fantasties gegeven, ver van huis en je inzetten voor het goede doel geweldig. Je hebt een mooie weblog gemaakt en wij zullen regelmatig wat van je reis meebeleven Heel veel succes en geniet ook van het land daar.

heel veel liefs Corrie en Dik

Joost

Wooow meid, wat gaat het goed allemaal!
Mag ik je een gedicht meegeven?
Maak plannen voor morgen ,
maar leef vandaag!!!
Pluk de dag terwijl je nog kan !!!
Geluk houd je vrolijk,
Verdriet maakt je sterk,
Zorgen houden je menselijk,
Mislukkingen houden je nederig,
Succes doet je groeien,
Maar ..... Alleen Vrienden ...
Die houden je op de been!!!

Groetjes Joost

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood