Een nieuw jaar voor Bangladesh!

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb geplaatst. Nu het nieuwe jaar begonnen is wilde ik weer graag wat van mij laten horen.

Allereerst natuurlijk gelukkig nieuwjaar voor iedereen! Ook de familie in Bangladesh stuurt iedereen de beste wensen. Zij hebben speciaal nog gebeld om iedereen te bedanken voor alle hulp en om ons een gelukkig nieuwjaar te wensen, dus bij deze!

Er is veel gebeurd sinds het vorige berichtje. Inmiddels zijn veel mensen vaste donateur geworden, waar ik ontzettend blij mee ben! Doordat mensen maandelijks of jaarlijks een bedrag naar keuze doneren is er meer stabiliteit ontstaan. Hierdoor weten we nu zeker datde kinderen in de sloppenwijk Bangladesh de komende jaren naar school kunnen gaan. Door de opbrengst van de donateurs hebben de kinderen het afgelopen schooljaar af kunnen maken en zijn zij in januari alle drie weer begonnen met een nieuw schooljaar. Het schooljaar 2012 is zelfs al helemaal betaald, inclusief schoolspullen, uniformen en schooluitstapjes, wat natuurlijk een enorme prestatie is! Mochten er mensen nog interesse hebben om vaste donateur te worden, dan kunnen zij altijd contact met mij opnemen (mijn gegevens staan onderaan dit bericht).

De kinderen blijken het erg goed te doen op school! Zij zitten nu sinds maart 2011 op de St. Patricks Nursery School. Eens in de zoveel tijd krijg ik een overzicht van hun schoolresultaten. Het blijkt dat alle drie de kinderen ontzettend graag willen leren en veel plezier lijken te hebben. Toen zij net begonnen waren met school waren hun resultaten nog niet zo goed. Dit komt natuurlijk omdat zij nog niet eerder naar school zijn geweest. Doordat zij zo graag willen leren gaat het steeds beter met hen alle drie. Sofia isbegin ditjaarnaar een nieuwe school en een klas hoger gegaan. De lerares noemt haar een hardwerkend meisje die veel vooruit is gegaan. Ook Moddy is weer een klas verder. Van hem zegt zijn lerares dat hij hard werkt, maar dat hij nog wat beter zijn best moet doen. Hamisi isook een klas verder en blijkt hier ook hard voor te werken.

Het jongere nichtje van de drie kinderen Shadia, is inmiddels ook oud genoeg om naar school te gaan. Ook zij zal dankzij alle sponsoren die mij helpen binnenkort naar school kunnen gaan!

Ik heb via mijn contactpersoon wat foto's gekregen van de kinderen en hun moeder. Die zal ik ook op de site zetten.

Met het project Cake voor Kenia gaat het ook erg goed. De kinderen in Bangladesh weten inmiddels dat ik door middel van bakken geld voor hen probeer in te zamelen. Zij vinden dit allemaal erg interessant en vragen steeds om nieuwe foto's. Zij blijken mij nu ook Queen Cake te noemen!
Het is leuk dat mensen nog steeds cakejes bestellen en hierdoor leer ik ook allemaal nieuwe dingen te maken. Vanaf 2012 zijn de kosten van een cupcakeje 1,20 per stuk. Daarnaast zijn er ook taarten te bestellen in verschillende vormen en maten, met een thema naar keuze. Er komt een speciale site voor Cake voor Kenia, maar deze is nog even in de maak. Zodra ik hier meer over weet laat ik dat meteen weten!

Bestellen kan nog steeds via:
06-30397252 of arianne_visser@hotmail.com
Voor donaties kan rekeningnummer 835857 gebruikt worden.

Ik wil iedereen nogmaals ontzettend bedanken voor alle steun die ik, nog steeds, krijg. Het geeft mij heel veel kracht en energie dat er zoveel mensen zijn die mee willen helpen aan een betere toekomst voor het bijzondere gezin in Bangladesh.

Zonder jullie had dit allemaal niet gekund!

Asante sana!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood