Poes zoekt Mzungu-baasje!

Jambo! Gina languni Spaghetti.
Hallo! Mijn naam is Spaghetti.

Ik ben een Keniaanse poes, van ongeveer drie maanden oud. Ik heb een rood/blonde vacht met lichte strepen. Ik ben geboren in Bamburi, dat is in Mombasa. Maar tegenwoordig woon ik in Tudor. Mijn moeder hebben ze op weg naar het vliegveld uit de auto gegooid. Ik moest bij Peter en Nancy in Tudor gaan wonen om ratten te vangen. Maar die enge ratten waren twee keer zo groot als ik! Mijn broertje bleef in Bamburi. Maar toen hij een huidziekte kreeg is hij ‘per ongeluk' kwijt geraakt. In Tudor heb ik het best wel goed. Er woont daar namelijk een Mzungu die mij eten geeft en lief voor mij is. Helaas gaat zij bijna weg, ik ben nu al bang voor wat er dan met mij zal gebeuren...

Misschien begrijpt u nu wel dat ik op zoek ben naar een heel lief baasje. De enige persoon die goed voor mij zorgt is een Mzungu, dus vandaar dat ik graag naar Nederland wil.

Ik ben een erg lieve poes. Zolang ik mijn eten krijg. Ik kan namelijk best een beetje kattig worden als het lang duurt voordat ik mijn eten krijg, net zoals mijn Mzungu-vriendin. Of ik ga heel erg zielig huilen. Maar als ik dan wat lekkers krijg ben ik heel dankbaar. Vooral hier in Tudor. Peter wil namelijk niet dat ik eten krijg. Als ik maar genoeg honger heb ga ik vast wel een keer achter de ratten aan. Maar die ratten zijn echt heel dik en eng, ze gaan juist achter mij aan! Eigenlijk eet ik verder alles, maar het lekkerst vind ik spaghetti,vandaar mijn naam. De eerste paar dagen gaven ze mij niets te eten omdat zij dachten dat ik dan wel ratten zou gaan vangen. Toen ik eindelijk van mijn Mzungu-vriendin en een andere Mzungu spaghetti kreeg was ik héél erg blij! Ik at toen twee keer zoveel als de Mzungu's. Ook eet ik graag brood met melk of tomatensaus. Ik heb nog nooit brokjes gegeten omdat ze dat een beetje raar en zonde van het geld vinden hier...

Ik hou er erg van om te knuffelen. Ik hou er het meest van om bij mijn Mzungu-vriendin in haar nek te liggen. Ik ga dan eerst heen en weer lopen in haar nek en geef dan een heleboel kopjes. Na een tijdje ga ik lekker liggen knorren. Als ze een rok aan heeft lig ik graag op haar schoot, dan is het net een soort holletje waar ik kan liggen. Ook val ik graag bij haar in slaap. Dan lig ik lekker te knorren en ben ik niet wakker te krijgen!

Ik hou er niet zo van als ik in bad moet. Mijn haren gaan dan zo raar om mijn lichaam plakken, dat ziet er niet uit! Het liefst spring ik dan weg en verstop ik mij onder de bank. Ook hou ik er niet van als kleine Joshua schoppend op mij af komt lopen en dan een applaus krijgt van zijn ouders. Maar ik vind het dan wel weer gezellig om samen met hem op de bank te slapen. Want ik vind kindjes juist heel lief! Bij mij in de buurt wonen een heleboel kinderen met wie ik graag wil spelen. Alleen zijn zij een beetje bang voor mij, gek he? Verder hou ik ook niet zo van die grote mieren die in mijn etensbakje komen. Ik krijg al bijna geen eten en dan moet ik het nog delen ook! Bovendien kriebelen ze aan mijn neus als ik lekker zit te eten.

Ik speel graag in de ochtend en in de avond. Ik kan dan heel hard rond rennen of heel hoog springen. Soms zie ik een vlieg waar ik achteraan ren. Het leukst vind ik het om de luie honden voor de deur op stang te jagen. Het spelen met een knuffel of een telefoon vind ik ook heel erg leuk. Spelen met een laptop kan ik erg goed! Ik ben goed in over het toetsenbord lopen als mijn Mzungu-vriendin aan het typen is. Verder vind ik het erg grappig om tussen de benen van lopende mensen te springen. Dat ik daardoor af en toe een trap krijg vind ik niet zo erg.

Overdag lig ik het liefst in de klamboe van mijn Mzungu-vriendin te slapen. Dit doe ik graag op mijn rug. Als er een windje staat word ik lekker heen en weer gewiebeld. Soms krijg ik het ook voor elkaar om in haar koffer te kruipen. Dan kan ik lekker tussen de kleren in slaap vallen en is het nog donker ook! Ik denk alleen dat mijn Mzungu-vriendin niet zo blij was toen ik mijn nagels in haar E-reader hoes had gezet...

Ik hoop dat u nu een beetje ziet dat ik echt een hele lieve poes ben. Daarom wil ik ook graag een lief baasje. Ik zal ook wat foto's toevoegen, zodat u kunt zien hoe lief ik ben. Zolang mijn Mzungu-vriendin hier nog is, is er geen probleem. Maar als zij weggaat ben ik mijn leven niet meer zeker. Ik hoop dat er iemand is die mij graag naar Nederland wil halen, ik hoef alleen nog maar wat prikjes, een paspoort en een vliegticket. En natuurlijk een lief Mzungu-baasje. En zal ik u tot slot nog een geheimpje vertellen? Mijn Mzungu-vriendin haatte katten voordat zij mij ontmoette. Ze kwam soms gillend de lift uit als zij een kat zag of ze zei lelijke dingen over ze. Sommige katten (vooral langharige met de naam Simba en Nala) durven geen eens meer bij haar in de buurt te komen. Toen ik hier net kwam wilde ze ook niets met mij te maken hebben. Maar nu zij weet hoe lief ik ben, wil zij mij eigenlijk hier niet achter laten.

Dus tafadhali, alstublieft, als u in Nederland een plekje heeft voor mij, wilt u dat dan laten weten aan mijn Mzungu-vriendin? Ik beloof u dat ik heel lief zal zijn!

Reacties

Reacties

Marloes

Jaaaaaaaaaa ik wil je !!!! Alleen is mijn mama daar denk ik niet zo blij mee. Arme spagettie hopelijk willen nog meer mensen jou hebben en kan je mzungu vriendin je mee naar Nederland nemen!

Melanie

Wat ben je toch een lief poesje.
Helaas wil onze Gijs zijn huis niet delen met poezen. :(
Hopelijk vind je lieve vriendin ( ook mijne trouwens hihi) een mooi huisje voor je

Jolette & Michelle

Aahhhh arme spaghetti! We hadden je graag een warm huisje met beter voedsel dan spaghetti willen geven alleen hebben we al twee van die woezels! Uiteraard willen we je wel helpen om deze kant op te komen!

rie suk

Als poezenvriendin heb ik het bericht met belangstelling gelezen. Het mooiste voor het spaghettipoesje zou zjn een tehuis in het geboorteland. Mee naar Nederland nemen kan altijd. Wij hebben goede dierenopvangcentra. En verder weet je voor altijd dat je nimmer bang voor p oezen hoeft te zijn.

Shirley

Wat een mooi en grappig verhaal over Spaghetti. Hij ziet er wel erg schattig. Je kan hem ook meenemen als aandenker =D!

Ineke @ Doingoood

Ha ha ha, wat een leuk verhaal. En geef Peter maar een klap hoor, als hij zo naar doet over Spaghetti :-) Misschien wil Kennedy hem wel hebben, da's een echte dierenvriend. Of anders kan je misschien een Mzungu in Mombasa vinden die hem leuk vindt? Of wil Kate hem niet? Succes!

Marjolein

Jambo lieve Spaghetti!
Wees maar blij met zo een lief Mzungu baasje.
Hopelijk lukt het om iemand te vinden die voor jou hier in Nederland wil zorgen.
Dan kan je Mzungu vriendinnetje ook af en toe nog is met je knuffelen.
Ik wens jullie heel veel succes met een lief baasje te vinden.
Hopelijk tot 25 juni op Schiphol!!!

Kus Marjolein

Ingrid

Mijn poezenhart breekt van dit lieve, mooie grappige verhaal. @ineke @doingood: als kennedy de poes wil, wil ik wel een donatie doen voor wat poezenonderhoud??

Erwin

Haha! Je weet spaghetti wel te verkopen! (ik sla over, al moet ik me beheersen...)

Laura

Hallo,

Via de facebook pagina van Ineke kwam ik bij je verhaal. Zelf heb ik vorige zomer vrijwilligerswerk gedaan in het Dickson Childrens Centre in Mombasa, ik heb toen 2 jonge katjes gevonden (of vonden ze mij?), ik heb ze gevoerd, geknuffeld en de kinderen aan ze laten wennen. Ik heb toen ook geinformeerd hoe ik ze eventueel mee naar Nl zou kunnen nemen, dit is echter echt wel een gedoe hoor, heb je je hier al in verdiept?
Ik heb toen besloten om een huisje voor ze te laten bouwen, en de kinderen aan te leren om de restjes eten aan ze te geven. Ik kreeg alleen wel het bericht 3maanden geleden dat 1 van de 2 doodgebeten is door een straathond. Toen ik dit hoorde had ik ook gelijk weer spijt dat ik niet meer moeite heb gedaan om ze mee te nemen.
maar ik ben toevallig wel op zoek naar een kat :), keniaanse kat zou natuurlijk helemaal leuk zijn ;). Wie weet.. Mijn mail adres is; lauradevor@hotmail.com , maar kijk vooral nog een keer op de site van de klm (voorwaarden huisdieren vervoeren), want het is echt een gedoe hoor..
veel plezier nog in Kenia!

groetjes Laura

Anne (die andere muzungu die hem zijn naam heeft gegeven ;))

Geweldig geschreven!! Als ik nog op mezelf had gewoond had ik m cker meteen aangenomen!!! Maar mijn vader is verschrikkelijk allergisch.... :'( bye bye spaghetti!!
Doingoood arri!!

De Mzungu-vriendin van Spaghetti

Bedankt voor jullie reacties!
@ Doingoood Ineke: Heb Kate gevraagd, haar kinderen zijn helaas allergisch, andere mzungus willen niet omdat zij bang zijn zich ook aan Spaghetti te hechten en hem niet mee naar huis kunnen nemen.
@ Laura: Ik zal eens vragen of Mombasa Childrens Home een huisdier wil! Goed om te weten dat jij haar eventueel wel wilt!
@ Iedereen: Inmiddels beetje te weten gekomen wat ik moet doen en hoeveel het gaat kosten om hem naar Nederland te krijgen. Grote tegenvaller, dus mochten er sponsoren zijn voor de actie: Haal Spaghetti naar Nederland! ??? =)

papa

Hoi Spaghetti,
mooi voor jou dat die mzungu vriendin van je gaat proberen asiel voor jou aan te vragen in Holland. Het leven daar in Mombassa is ook levensgevaarlijk voor jou, en dan hoef jij nog niet eens in een matatu. (al moet jij weer uitkijken dat ze niet over je heen rijden) Morgen moeten Tijger en Muts naar de dokter en die gaan voor jou vragen wat er allemaal moet gebeuren voor je mogelijk deze kant op kan/mag.
Als er dan een mogelijkheid is om te emigreren moet er nog voor onderdak gezocht worden daar die vriendin van jou haar moeder ook heel allergisch is voor huisdieren. Ik wens je veel succes verder met je emigratie plannen.
Groetjes uit Amsterdam

arjensmit

hoi arrianne wat een mooi poezenverhaal is dat groetjes arjensmit

laura

Alleen de kat in het dickson is wel een (ongecastreerd) mannetje, dus ik denk dat ze dan binnenkort een Dickson Cats Centre kunnen gaan openen, misschien niet heel handig.
Maar mocht je haar naar nl halen, en mocht ze echt richting mij komen, wil ik natuurlijk wel delen in de kosten!
Maargoed, ik woon wel in een flatje, en ik vraag me af of het handig is om een straatkat van oorsprong, in een flatje te houden, waar ze niet naar buiten kan?
Grt laura

Corrie en Dik

Wat een lief verhaal wat knap van jou spaghetti om zo beeldend te vertellen over alle avonturen die je hebt meegemaakt. Wij hopen dat je heel snel een nieuw thuis zult vinden. Doe je de lieve groetjes aan je mzungu?

Marc en Petra

Hallo Arianne

Dat was een heel pakkend verhaal over Spaghetti
hopelijk vind je gauw een nieuw huisje voor deze lieve speelse kat

is bij jullie ook alles goed ? lees dat je eind juni al weer naar nederland komt gaat wel hard he

nou de groetjes en tot de volgende krabbel

liefs Marc en Petra
hopelijk is met

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood