Een bijzondere week

Jambo!

Ik heb zo'n bijzondere week gehad, dat moet ik gewoon even met jullie delen!! Afgelopen dinsdag 19 april was het eindelijk zover; Papa en Marloes zouden met de trein aankomen in Mombasa!!! Natuurlijk was ik al om 6.00 's ochtends wakker en dit keer niet alleen van de hitte, maar ook van de zenuwen. Uitkijkend naar hun aankomst om 9.00 kreeg ik het teleurstellende berichtje dat het 11.00 zou worden. Ach ja, die 2 uurtjes kunnen er ook nog wel bij! En toen was het eindelijk zover!! Het was heerlijk om hen weer te zien en wilde dan ook niet meer bij ze weg!

In de week dat papa en Marloes hier waren hebben we ontzettend veel gedaan. Uiteraard heb ik hen beiden projecten laten zien, APDK en Mombasa Childrens Home. Bij Mombasa Childrens Home heeft Marloes een activiteit voor school gedaan; met de kinderen kralen rijgen. Dit was een groot succes! Zelfs de oudste jongens zaten te graaien naar de kralen. Ook zouden wij beginnen met het schilderen van de speeltuin. Helaas viel er iedere dag dat wij wilden schilderen te veel regen, waardoor wij dit niet meer hebben kunnen doen. Wel hebben wij de kinderen nog wat nederlandse liedjes geleerd zoals Hoofd-Schouder-Knie en Teen en de HokiePokie. Een flinke klus, maar een ontzettend leuk resultaat! Bij APDK kwamen wij precies op tijd: De kinderen werden net klaar gemaakt om naar het strand te gaan. We konden dus nog net even iedereen gedag zeggen en een cadeautje geven.

Verder hebben papa en Marloes natuurlijk kennis gemaakt met mijn gastfamilie. Daarnaast hebben we met zijn drietjes een safari van 1 dag gemaakt en ontzettend veel mooie dieren en natuur gezien. Dit was echt heel bijzonder en ik ben blij dat het in die korte tijd toch nog even kon. Natuurlijk heb ik ook het strand laten zien en konden wij hier even bijkomen van alle nieuwe indrukken.

Helaas komt dan ook weer het moment van afscheid nemen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit best wel even pittig vond. Door de aanwezigheid van papa en Marloes zag ik opeens weer even de verschillen tussen Afrika en Nederland. Zo is het hier bijvoorbeeld dat de gezelligheid heel wisselend is. De ene avond zijn ze volop aan de praat en geintresseert in alles. De volgende dag praten ze alleen maar in het swahili en vertrekken ze naar hun kamer als het eten op is. Inmiddels was ik hier aan gewend en ging ik mijn eigengangetje. Maar toen papa en Marloes er waren schaamde ik mij hier opeens voor en miste ik opeens heel erg de gezelligheid van thuis. Maar ook dat is een moment waar je je weer even over heen moet zetten en nu gaat het weer prima! Ik heb een heerlijke week met ze gehad en ben ontzettend blij dat ze geweest zijn!

Omdat het schilderen in die week helaas niet door kon gaan en papa hier zo van baalde ben ik bij de eerste zonnestralen meteen naar Mombasa Childrens Home gerend. De kinderen waren ontzettend enthousiast en wilden allemaal helpen. Dat is nogal wat, een speeltuin schuren en schilderen met 62 kinderen... Maar gelukkig was Sheilah mee en kon zij de groep in 3 verschillende groepen verdelen en kreeg iedere groep zijn eigen speeltoestel. Eerst hebben we alles geschuurd en vervolgens per toestel geverfd. Voor papa: wees maar niet te erg teleurgesteld dat jij het niet meer kon doen. Het ging er erg chaotisch aan toe, de verf zat overal en er was weinig structuur. Ik heb me er maar bij neergelegd dathet niet prachtig zouworden, zolang de kinderen maar plezier zouden hebben.De kinderen werkten hard en we waren dus binnen 2 uur alweer klaar met alles! Het resultaat is geen meesterwerk, maar het ziet er al zoveel vrolijker uit! En de kinderen waren ontzettend trots op hun 'werk' en dat is natuurlijk het belangrijkst. En wat nog grappig is: De timmerman die alles gemaakt heeft wilde het ook wel verven. Hij had mij een factuur gegeven dat hij van iedere kleur verf (3) 20 liter nodig zou hebben. Ik kan hem nu vertellen dat het ook met van iedere kleur 1 liter kan! Waarschijnlijk zal ik het een en ander nog wel een beetje bij moeten werken, maar dan nog heb ik geen20 liter verbruikt.

Verder heb ik voor de komende weken een planning gemaakt om nog te doen met de kinderen. De kinderen van Mombasa Childrens Home gaan vanaf dinsdag alweer naar school, dus na die tijd zal ik daar niet veel meer zijn, alleen nog voor het afmaken van de speeltuin. Ik ga bijvoorbeeld nog op zoek naar extra speeltoestellen. Wel gaan we vrijdag een vervroegde Koninginnedag houden. Met schminken en oud hollandse spellen. Op Koninginnedag zelf gaan we een dagje naar het strand, waar de kinderen al heel lang om vragen.
Bij APDK ga ik proberen een dag strand te regelen, moet ik nog steeds een vaste fruit dag regelen en zal ik weer iedere week bingo doen. Verder heb ik ook wat andere activiteiten ingepland zoals een meidenmiddag en jongensmiddag, muziekdag en spelletjesdag. Ik moet hiervoor alleen nog op zoek naar goede materialen. Ik realiseerde me opeens dat ik geen eens meer zo heel veel tijd heb om leuke dingen met de kinderen te doen. Dus ik heb nu een planning met voor iedere dag wat, maar mochten jullie nog leuke ideeen hebben, let me know!!

Ik zal snel nog wat foto's uploaden, voordat het te donker wordt.

Kwa heri!!

Reacties

Reacties

Marjolein

En of jullie een leuke week hebben gehad. Papa en Marloes raken niet uitgesproken. Zoveel indrukken, belevenissen, confrontaties en RESPECT voor jou.
Ze nemen hun petje nu helemaal voor je af nu ze het met eigen ogen hebben gezien.
Nog een paar weken, dan zullen we zooooo gezellig met je gaan doen. Lekker natafelen na een lekker stukje vlees waar je zo naar verlangt hahaha.
Geniet nog maar even van de tijd die je daar heb. De kinderen zijn veel te blij met je.
Dat heb ik gister wel gezien op een deel film en foto's.
Papa had MAAR 900 foto's hahaha.

Marjolein

....Foutje! Me verhaal was nog niet af, maar ik was ondertussen met je op MSN aan het kletsen.
Ik ga nog even verder hahaha.
Eingelijk wil ik alleen nog maar zeggen dat papa en Marloes het super hebben gehad bij je!!!
En onwijs blij waren om je weer ff in het ECHT te zien en kunnen aanraken.
Succes met de strakke planning voor de laatste 5 WERK weken.
Daarna heerlijk genieten van een welverdiende vakantie samen met Mike.

Dikke kus en knuffel van je zus en kleine neefje

Marc en Petra

Hallo Arianne

leuk dat je zo'n leuke tijd met je vader en zus hebt gehad is toch altijd weer speciaal dat je ook familieleden kan laten zien wat je allemaal doet en al gedaan heb

wel jammer dat je vader niet kon schilderen heeft hij misschien het idee dat hij echt of vakantie was ipv werkvakantie

'maar goed hopelijk zijn je vader en zus weer veilig in nederland aangekomen

voor jou nog een paar maanden? van er tegen aan gaan
maar daar heb jij zo te lezen geen moeite mee

groetjes

Marc en Petra

Papa

Dat is toch ook toevallig dat we alle drie achter de computer zitten, jij aan je blog Mar een stukje en ik ook over het mooie weekje. p.s schaam je maar niet over de gezellige en minder gezellige momenten in huis.
liefs paps

Ingrid

Geweldig om te lezen hoe fantastisch het was met je vader en zus in Kenia.

Die geschilderde speeltuin ziet er toch top uit?!

Rie Suk

Hallo Arianne, Mijn kennismaking met jou via oma AarTJE Een onvoorstelbare tijd breng jij door en alles wat je beleeft zal je in je verdere leven meedragen Het is schitterend te lezen hoe je met de kinderen omgaat Ik heb daar alle respect voor en zal ook je volgende bericht(en) met belangstelling lezen. Groet+X

Hannie

hoi lieve Arianne,wat fijn dat je zo hebt genoten van de aanwezigheid van je papa en je zus.Ik kan me voorstellen dat zo'n moment het verlangen naar huis groot maakt,zeker bij het afscheid maar heel dapper pak je de boel weer op en ga je moedig verder met al je plannen die je hebt voor de resterende tijd.Ik had wel eens iets willen zien van die schilderpartij,62 kinderen die het heerlijk vinden om dit te doen wat een "zooitje"zal het geweest zijn maar heerlijk dat ze dit hebben kunnen doen en wat zullen ze trots geweest zijn.Veel succes en plezier bij je bezigheden de komende weken.dikke kus

Marc en Petra

nou ziet er wel mooi uit toch dat schilderwerk
een stuk beter/ mooier dan dat het was

ook mooi om zo die dieren te zien die wij hier alleen in dierentuin kennen

en hoe vonden ze de boerenkool?


nou groetjes weer

Marc en Petra

Elly,Marieke en Wim

Hallo Arianne,

We zijn blij dat alles goed met je gaat en dat Hans en Marloes
ook bij je zijn geweest dat was natuurlijk prachtig.
Bedankt voor je nieuwe verhaal met je belevenissen en
indrukken en natuurlijk ook voor de foto,s.
Vanuit De Rijp alle liefs en we vinden je een kanjer dat je
dit allemaal doet.

Groeten

Elly,Marieke en Wim

Melanie

Wauw!!
Lieve vriendin ik ben zo blij voor je dat je paps en zusje er waren! Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op ze hoor;)
Heb net ook je foto's gezien en ben echt onder de indruk.
Ik ken je natuurlijk al een hele tijd en we hebben het vaak over het werk gehad, maar nu zie ik je aan het werk met die lieve kinderen. Echt super om te zien hoe je het doet en hoe blij die kids met je zijn!

Jullie hebbe de speeltoestellen echt leuk opgeknapt! Jammer dat je paps niet mee kon helpen door de regen, maar hij heeft volgens mij wel erg lekker gekookt voor hun! Hihi

Tot gauw lieve vriendin van me! Kan niet wachten op je volgende verhaal!

Hele dikke kusss van mij en een kusje van Nico ;)

Shirley

Chickiieeeee,
wat vond ik het leuk je een tijdje geleden even gesproken te hebben via de chat en je berichtje op mijn verjaardag! Erggg leuk =D
Ar, je ziet er echt super goed uit, je haar is super en je straalt wauwwieee. Ben erg trots op je.
Wat zal je een leuke week gehad hebben met je zusje en je vader. De foto's zien er top uit!
Ik verheug mij al weer op je volgende verhaal en foto's.
Geniet van alles en ga zo door Arri.

Diane

Hoi Arianne, leuk weer wat van je te lezen,het zal wel weer wennen zijn nu je vader en Marloes weer weg zijn. Ik wens je nog veel succes en vooral genieten in je laatste weken.
Groeten Diane

Mama

Lieve Arrie, wat doe je het goed daar. Als ik de foto's en de film zie, zie ik hoe ontspannen je daar bezig bent met de kinderen, helemaal jouw ding. Knap hoor!!! Helemaal bij APDK. Je dacht dat je dat het zwaarst zou vinden en als ik nu op de foto's en de film zie hoe jij je daar als een vis in het water beweegt vind ik dat geweldig. Ik zie de echte Arianne.
Ik was al trots op je maar nu ik hoor en zie hoe jij daar woont en werkt wordt ik nog veel trotser.
Knap hoe snel jij je daar hebt aangepast, en dat moet je ook anders houd je het geen 12 weken vol zo.
Papa en Marloes hebben een geweldige week met je gehad en ik ben ook blij om uit hun mond te horen hoe het bij je is. Ook goed dat jullie even heel iets anders hebben gedaan met z'n drieën, de safari. Even uit het drukke Mombasa vandaan, al was het dan maar één dagje. Erg leuk om te zioen. Niet te geloven dat jullie daar tussen doorgereden hebben tussen al die grote beesten.
Lieve Ar, ik hoop dat je nog een paar weken kunt doen wat je bedacht en uitgedacht hebt.
Veel plezier met de koninginnedag activiteiten en het dagje strand (ben nu al nieuwsgierig naar je verhalen en foto's daarover)
Spreek je snel weer.
Dikke kus mama

Papa

Papa schrijft:

27 Apr 2011, 17:20

Hoi schatje, het is toch raar om nu zomaar weer thuis te zijn. Wat hebben we het leuk gehad he? En wat een tegen stellingen,daar ben jij natuurlijk al aan gewend, maar ik had en heb het er nog moeilijk mee. De stakkers bij APDK hebben maar geluk dat jij daar zo nu en dan wat met ze kan doen. Petje af voor je werk daar en blijf maar proberen om de situatie voor ze te verbeteren, want alleen dat autootje of beertje geven is het niet natuurlijk al zijn ze er op dat moment reuze blij mee. Het spijt me nog steeds dat we niet hebben kunnen verven bij het weeshuis maar het was toch echt de regen die tot twee keer toe die actie tegen hield. Net sms-te je me dat het nu wel is gedaan dus wel snel een foto op je blog om te zien hoe het is geworden. Gelukkig doe jij en hebben Marloes en ik met jou ook leuke dingen gedaan. Het was wel vroeg opstaan voor de safari maar zeker de moeite waard. Verder twee keer een strand uitstapje was ook fijn. De terug reis ging heel voorspoedig, geen vertragingen en alles op tijd gevonden, om bij het volgende toestel te zijn. Nu wel heel erge diaree maar ik ben al lang blij dat ik het nu heb en niet in Kenia. Zo schatje ik wens je heel veel succes verder met je ideeën en de uitvoeringen daar van. Kijk uit met de matatu's al moet je je daar eigenlijk maar aan over geven dat het goed gaat, ze rijden als gekken.(ik vond het wel leuk hoor om met ze mee te gaan) Zo nu stop ik er maar eens mee, doe de groetjes aan Peter Nancy Sheilah Meshack en de kleine Elisah. en Spaghetti een knuffel.
Liefs en een dikke hug/kus van paps

arjensmit

hoi arieanne wat een mooi ver haal heb je er weer van gemaakt en met weer hele mooie foto,s erbij goed zo groetjes arjensmit

Ron en Sonja

Hoi lieve meid, wat heerlijk om te zien dat je zo geniet van hetgeen je doet. Voor ons is de wereld zo geheel anders. Het plezier wat je met vader en je lieve zus hebt straalt ervan af. En het is fijn om dat te zien en te lezen. Er wordt een steen verlegt op aarde. Wij genieten van je berichten. Wat gaat de tijd snel he. Veel liefs en een dikke kusss van ons.

Ron en Sonja.

Corrie en Dik

Hoi Arianne,

Wat een belevenis was het voor je om nu in het echt aan je vader en je zus te laten zien waar je al die tijd mee bezig was. Beiden hebben kunnen zien en proeven waar jij al je energie in hebt kunnen stoppen. Geweldig dat al die kinderen zo enthousiast waren om mee te schilderen, voor hun is dat een grote activiteit om voor hun zelf zo iets te doen geweldig. Het was weer een geweldig verhaal, ik ga nu de foto`s kijken. liefs van ons

Jamie

Lieve Arriiiii!!! Ik zit nu op een andere computer en ga toch even proberen je een berichtje te sturen!!!!

Al je verhalen, wauw wat geweldig!!!! Je schrijft zulke mooie verhalen en dan die foto's erbij, het lijkt net alsof je hier bij ons bent!
Het is zo leuk om te zien hoe je alles doet en hoe blij de kinderen zijn dat jij er bent!

Ben je alweer een beetje gewend aan het idee dat marloes en je vader weer terug zijn?? Zal wel heel fijn voor je geweest zijn dat ze even een paar dagen bij je waren! Nu de weekjes aftellen en dan kan je mike weer in je armen ontvangen :)!!

Ik blijf al je verhalen lezen en hoop je binnekort even op msn ofzo te spreken! Heel veel succes en plezier nog... Zet'm op en geniet er nog maar van!!!!

Dikke knuffel!

Jamie

Hij doet het! :D Oleee
ps: wat is je haar mooi!!!

Bert

Heb weer genoten van je belevenissen en prachtige foto's! Leuk dat je je pa en Marloes hebt kunnen laten zien waar jij zo vol overgave mee bezig bent. Succes en heel veel plezier met Mike! Groetjes van ons allemaal!

Ineke

Wat is het toch ontzettend leuk om alles zo met je mee te kunnen beleven. Erg leuk ook dat jullie samen zo'n super week hebben gehad! Prachtige foto's ook!
Eigenlijk begint voor jou het aftellen al een beetje. Voor je het weet staat Mike voor je neus!
Geniet van alles, en laat ons gauw weer mee beleven.

Jenneke

Geweldig al die verhalen,lees ze steeds maar reageerde niet dus ik dacht nou moet het er maar van komen,geniet er van hier teer je je leven op en het is geweldig wat je met beperkte middelen toch kunt doen voor die kinderen.
Weet dat er vele mensen zijn die van je verhalen genieten groetjes jenneke

Astrid v. M

Beste Arrianne
Ik lees je blog met veel interesse. Want ik hoop vanaf juli 2011 een half jaar in Kenia te verblijven bij APDK. Ik ben blij met je openhartige informatie zodat ik mij vast wat kan voorbereiden!
Graag zou ik willen of ik je na je terugkomst een email mag sturen met véél vragen.
astrid-kenia.reismee.nl

Groetjes en nog veel succes daar!

Eric

Hoi Arianne,

Allemaal heel bijzonder. Ik zou best daar willen zijn. Wat lijkt mij dat geweldig om met al die prachtige kinderen en volwassenen om te gaan. Die lach, dat contact. Helemaal top hoor dat je het zo doet. Dat verrijkt je enorm.

Liefs,
Eric

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood